konie,
Home Jeździectwo Propozycje Zawody Militari 2010
24 | 11 | 2024
REKLAMA
Menu:
REKLAMA
Działy
REKLAMA1
REKLAMA
Polecamy:
REKLAMA

Zawody Militari 2010 Drukuj Email
Czwartek, 08 Kwiecień 2010 08:01
Tradycyjnie, jak co roku w kwietniu, odbędą się obchody święta 15. Pułku Ułanów Poznańskich. Dni Ułana będą trwały trzy dni, od 23 do 25 kwietnia 2010 roku. Jubileuszowym obchodom ułańskiego święta towarzyszyć będą rozgrywane na terenie CWJ Hipodromu Wola, XX Ogólnopolskie Zawody Militari. Program zawodów obejmuje między innymi konkurs oficerski, żołnierski czy amazonek oraz następujące próby, w zależności od konkursu: ujeżdżenia, skoków przez przeszkody, terenową, strzelania z broni krótkiej, ocenę wyglądu jeźdźca, konia i rzędu, władania szablą konno i władania lancą konno.Konkurs amazonek jest konkursem, w którym może wystartować każda amazonka, która czuje się na siłach zmierzyć z następującymi próbami: skoków przez przeszkody, ujeżdżenia oraz terenową.
 

Regulamin rozgrywania

XX Ogólnopolskich Zawodów Kawaleryjskich

MILITARI – POZNAŃ 23-25. 04. 2010

DNI UŁANA


Regulamin szczegółowy


Postanowienia ogólne:


  1. XX Ogólnopolskie Zawody Kawaleryjskie Militari - Poznań 2010 odbywają się dla uczczenia Święta 15. Pułku Ułanów Poznańskich. Zawody odbywać się będą pod patronatem Prezydenta Miasta Poznania, pana Ryszarda Grobelnego.


  1. Organizator zawodów: Estrada Poznańska, ul. Masztalarska 8, 61-767 Poznań.


  1. Miejsce rozgrywania zawodów: CWJ Hipodrom Wola Sp. z o.o., ul. Lutycka 34, 60-415 Poznań.


  1. Cele zawodów:

  • propagowanie i kultywowanie tradycji kawaleryjskich,

  • sprawdzian i podnoszenie umiejętności jeździeckich uczestników,

  • integracja środowisk kawaleryjskich.


  1. W ramach zawodów rozegrane zostaną następujące konkursy:


Konkurs Główny:


  1. Konkurs „Militari” o Nagrodę Przechodnią Honorową Szablę 15. Pułku Ułanów Poznańskich (nagroda indywidualna). Zwycięzca ma prawo noszenia Szabli Honorowej podczas wszystkich uroczystości, w których wystąpienie "przy szabli" jest dozwolone. Nazwisko każdego zwycięzcy wpisane zostaje w Honorową Listę Zdobywców Szabli. Konkurs Militari rozgrywany jest również o Nagrodę Przechodnią im. ppłk Jerzego Witalisa Kubickiego, najstarszego oficera 15 Pułku Ułanów Poznańskich (nagroda zespołowa).


Konkurs obejmuje 7 prób:

  • ujeżdżenia,

  • skoków przez przeszkody,

  • terenową,

  • strzelania z broni krótkiej,

  • ocenę wyglądu jeźdźca, konia i rzędu,

  • władania szablą konno,

  • władania lancą konno.


Konkursy Towarzyszące:


Konkurs „Memoriał Macieja Frankiewicza” obejmuje 2 próby:

  • władania szablą konno,

  • władania lancą konno.


Konkurs „Żołnierski” obejmuje 5 prób:

  • ujeżdżenia,

  • skokowo-terenową (konkurs myśliwski),

  • strzelania z broni długiej,

  • ocenę wyglądu jeźdźca, konia i rzędu,

  • władania lancą konno.


Konkurs „Amazonek” obejmuje 3 próby:

  • ujeżdżenia,

  • skoków przez przeszkody,

  • terenową.








  1. Klasyfikacja indywidualna:

  1.  
    1. Klasyfikacja generalna ustalana jest na podstawie łącznego wyniku z wszystkich prób. Zwycięża zawodnik, który we wszystkich próbach uzyska łącznie największą ilość punktów.

    2. Zawodnik, który wystartuje w danej próbie/próbach, ale jej/ich nie ukończy otrzymuje zero punktów bonifikacyjnych. Zawodnik ten, niezależnie od sumy uzyskanych punktów, nie może w klasyfikacji generalnej zająć wyższego miejsca od osób, które ukończyły wszystkie próby lub więcej prób niż dany zawodnik.

    3. Zawodnik, który nie wystartuje w danej próbie/próbach, może brać udział w kolejnych, ale niezależnie od sumy uzyskanych punktów bonifikacyjnych, nie może w klasyfikacji generalnej zająć wyższego miejsca od osób, które ukończyły wszystkie próby oraz tych, które przystąpiły do większej liczby prób niż dany zawodnik nawet, jeśli ich nie ukończyły.

    4. Zawodnik będzie klasyfikowany, jeśli przystąpi do minimum trzech prób dla konkursów: Militari i Żołnierskiego, a dwóch dla konkursu Memoriałowego i Amazonek.

    5. Zawodnicy startujący w konkursie Militari zostaną automatycznie sklasyfikowani w konkursie Memoriałowym, bez ponoszenia z tego tytułu kosztów wpisowego.

    6. Zawodnicy startujący w konkursie Militari zgłaszający chęć dodatkowego startu w konkursie Memoriałowym są zobowiązani uiścić stosowne wpisowe.


  1. Klasyfikacja drużynowa:

  1.  
    1. Klasyfikacja generalna drużynowa dotyczy tylko uczestników Konkursu Głównego Militari i ustalana jest na podstawie łącznego wyniku z wszystkich prób.

    2. Do klasyfikacji drużynowej należy zgłosić dwóch zawodników z danej formacji kawaleryjskiej najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem zawodów. Dopuszcza się start więcej niż jednej drużyny z danej formacji kawaleryjskiej pod warunkiem, iż dany zawodnik nie będzie jednocześnie w kilku drużynach.

    3. O klasyfikacji drużynowej decyduje suma punktów bonifikacyjnych obu zawodników, o ile obaj oni ukończyli punktowane konkurencje i nie zostali zdyskwalifikowani.

    4. Zwycięża para, której suma punktów bonifikacyjnych jest najwyższa.


  1. Uczestnictwo w Zawodach:

    1. W zawodach mają prawo brać udział:

  • reprezentanci Wojska Polskiego, Policji, Straży Granicznej, Straży Miejskich i innych formacji oraz stowarzyszeń nawiązujących do tradycji kawaleryjskich lub broni jezdnych,

  • jeźdźcy indywidualni kultywujący tradycje kawalerii lub broni jezdnych.

  1.  
    1. Podczas trwania zawodów wszyscy uczestnicy i członkowie ekip zobowiązani są do przestrzegania właściwych swoim formacją i organizacjom, które reprezentują regulaminów i zasad ze szczególnym uwzględnieniem poszanowania munduru, symboli państwowych i religijnych.

    2. Minimalny wiek zawodnika to ukończone 16 lat. Niepełnoletni uczestnicy zostaną dopuszczeni do udziału w zawodach po okazaniu pisemnej zgody opiekunów prawnych. Zgodę należy okazać podczas odprawy technicznej zawodników.

    3. Uczestników obowiązuje przestrzeganie zasad i norm bezpieczeństwa obowiązujących na zawodach sportowych.

    4. W czasie trwania poszczególnych prób, wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu.

    5. Osoby, u których istnieje uzasadnione podejrzenie, że przystępują do próby pod wpływem alkoholu mogą zostać poddane badaniu alkomatem na życzenie Sędziego Głównego lub Organizatora. Odmowa poddania się badaniu na zawartość alkoholu w organizmie będzie traktowana, jako przyznanie się zawodnika do tego, iż znajduje się pod wpływem alkoholu. Konsekwencje nie poddania się badaniu będą takie same, jak dla osób znajdujących się pod wpływem alkoholu. Osoby będące pod wpływem alkoholu zostaną decyzją Sędziego Głównego zdyskwalifikowane oraz nie otrzymają refundacji kosztów transportu koni.

    6. Przystąpienie zawodnika do każdej próby jest jednoznaczne z oświadczeniem, iż jego stan zdrowia pozwala na udział w danej próbie.

    7. Dopuszcza się start jednego zawodnika na dwóch koniach.

    8. O kolejności startów w próbach pierwszego dnia decyduje losowanie przeprowadzone w obecności Sędziego Głównego, przynajmniej jednego przedstawiciela zawodników oraz organizatora. Dopuszczalne jest przeprowadzenie losowania komputerowego, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Sędziego Głównego.

    9. W drugim dniu zawodów zawodnicy startują w kolejności odwrotnej do zajmowanych miejsc.

    10. Minimalny wiek konia to ukończone 4 lata. Start na koniach własnych lub cudzych, pod warunkiem okazania pisemnej zgody właściciela na start.

    11. Dwukrotny start jednego konia możliwy tylko w przypadku konkursów towarzyszących.

    12. W momencie przyjazdu należy przedstawić świadectwo lekarza weterynarii dla każdego konia o stanie zdrowia i pochodzeniu z terenu wolnego od chorób zakaźnych. Należy przedstawić również świadectwo o szczepieniu konia przeciwko grypie koni. Brak świadectwa uniemożliwi wprowadzenie konia na teren CWJ Hipodrom Wola sp. z o.o. Brak powyższych dokumentów uniemożliwia start zawodnika w zawodach.

    13. Ostateczny głos w sprawie startu konia w danej konkurencji należy do lekarza weterynarii. Nie podporządkowanie się decyzji lekarza weterynarii będzie skutkować dyskwalifikacją.



  1. Ubiór jeźdźców i rząd koński:

    1. Jeźdźcy występują w umundurowaniu zgodnym z regulaminami swoich środowisk bądź w umundurowaniu jednostek kawalerii lub broni jezdnych, do których tradycji nawiązują. Regulaminy środowisk należy przesłać do wglądu komisji sędziowskiej wraz ze zgłoszeniem, a w przypadku mundurów historycznych wyraźnie określić, z jakiego okresu pochodzą. Noszenie na mundurze odznak, oznak i odznaczeń (w tym stopni) wymaga posiadania legitymacji potwierdzających uprawnienia do ich nakładania. Na prośbę Komisji Sędziowskiej lub Organizatorów należy okazać w/w dokumenty.

    2. Kobiety startujące w Konkursie Amazonek występują w ubiorze jeździeckim lub w mundurze zgodnym z regulaminami swoich środowisk, organizacji lub instytucji, które reprezentują.

    3. Start we wszystkich próbach w ubiorze odpowiednim do danej próby.

    4. W próbie ujeżdżenia obowiązują rękawiczki; dla mundurowych zgodne z noszonym umundurowaniem, dla Amazonek białe, kremowe lub tego samego koloru, co marynarka. Obowiązkowe są ostrogi metalowe do 3,5 cm. Dopuszcza się start bez pasa głównego. Zabronione są ochraniacze, kalosze, bandaże, wytok, czarna wodza, palcat, futerka pod siodło itp.

    5. W próbach: terenowej, terenowo-skokowej oraz skoków przez przeszkody obowiązuje kask z trzypunktowym mocowaniem.

    6. W próbach: terenowej oraz terenowo-skokowej obowiązuje kamizelka ochronna.

    7. Rząd sportowy jest dopuszczalny w próbach: ujeżdżenia, skoków przez przeszkody, terenowej i skokowo-terenowej.

 

  1. Sprawy organizacyjne:

    1. Osoby oficjalne zawodów:

  • Sędzia Główny,

  • Sędziowie poszczególnych prób,

  • Komisja Odwoławcza (minimum trzy osoby),

  • Lekarz weterynarii,

  • Gospodarz toru,

  • Dyrektor zawodów.


  1.  
    1. W przypadku sytuacji spornych lub wniosków o zmianę warunków rozgrywania poszczególnych prób, decyzję ostateczną podejmuje Sędzia Główny, przy aprobacie Komisji Odwoławczej.

    2. Organizator zawodów jest zobowiązany do zapewnienia:

  • należytych warunków rozgrywania poszczególnych prób,

  • boksu wraz z pierwszym ścieleniem dla każdego konia biorącego udział w zawodach.

  1.  
    1. Organizator nie zapewnie wyżywienia, ani zakwaterowania uczestnikom zawodów.

    2. Organizator nie zapewnia wyżywienia koni.

    3. Organizator zaleca uczestnikom wykupienie polisy NW na czas trwania zawodów.

    4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i kradzieże mające miejsce w trakcie rozgrywania zawodów.

    5. Organizator zobowiązuje się do częściowego zwrotu kosztów transportu koni. Zasady rozliczenia zostaną opublikowane do 28. 02. 2010.


  1. Wpisowe:

  • Konkurs Główny: 50 PLN,

  • Konkursy Towarzyszące: 30 PLN.


12. Zgłoszenia prosimy przesłać na adres:


CWJ Hipodrom Wola,

60-415 Poznań, ul. Lutycka 34. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

13. Zakwaterowanie (rezerwacja indywidualna lub przez CWJ Hipodrom Wola):

Hotel Derby,

ul. Lutycka 34, 60-415 Poznań.

tel. 0618483097






KODEKS POSTĘPOWANIA Z KONIEM


  1. We wszystkich dziedzinach sportu jeździeckiego koń jest najważniejszy.

  2. Dobro konia powinno stać ponad interesami hodowców, jeźdźców, trenerów, właścicieli, handlarzy, organizatorów, sponsorów i osób oficjalnych.

  3. Wszelkie postępowanie i leczenie powinno zapewnić zdrowie i dobre samopoczucie koniom.

  4. Należy dołożyć starań, aby zapewnić wysoki poziom żywienia, opieki weterynaryjnej, higieny i bezpieczeństwa koni.

  5. Muszą być zapewnione właściwe warunki podczas transportowania koni. Należy przedsięwziąć odpowiednie kroki, aby zapewnić dobrą wentylację oraz regularne karmienie i pojenie koni.

  6. Należy położyć duży nacisk na podnoszenie edukacji w dziedzinie treningu i postępowania z końmi oraz promować badania w zakresie ich zdrowotności.

  7. W trosce o dobro koni, jako najważniejsze uważa się przygotowanie i umiejętności jeźdźca.

  8. Wszelkie metody treningu i jazdy muszą brać pod uwagę konie, jako stworzenia żywe i nie mogą nieść ze sobą technik uważanych przez F.E.I. za niedozwolone.

  9. Narodowe Federacje powinny opracować odpowiedni system kontroli tak, aby wszystkie osoby i jednostki podległe respektowały dobro koni.

  10. Narodowe i międzynarodowe przepisy i zalecenia w jeździectwie dotyczące tej problematyki powinny być stosowane nie tylko podczas zawodów, ale i podczas treningów. Przepisy jeździeckie i zalecenia muszą być stale uaktualniane dla zapewnienia dobra koni.








Tabela punktacyjna.


Konkurs

Militari

Żołnierski

Amazonek

Próba

Punktacja

Ujeżdżenie

100

100

100

Skoków przez przeszkody

100

xx

100

Terenowa

100-150

xx

100-150

Skokowo-terenowa

xx

100-150

xx

Strzelanie z broni długiej

xx

100

xx

Strzelanie z broni krótkiej

100

xx

xx

Ocena wyglądu

60

60

xx

Władanie lancą

150

150

xx

Władanie szablą

150

xx

xx

SUMA (max)

760-810

510-560

300-350




























Szczegółowe zasady rozgrywania poszczególnych prób.

PRÓBA UJEŻDŻENIA

W próbie można zdobyć maksymalnie 100 pkt. bonifikacyjnych. Wynik zawodnika należy pomnożyć razy 100, a następnie podzielić przez maksymalną liczbę punktów do zdobycia (170). Wynik zaokrąglić do 2 miejsca po przecinku.

Klasa

L

Program

L-1 modyf.

Czas

około 5 min.

Nazwa

Militari

Czworobok

20x60 m

Kiełzno

Dowolne

Liczba punktów

170 pkt.

Wiek konia

min. 4 lata


Zawodnik


Sędzia

Koń



Formacja Kawaleryjska/Klub



Pozycja .......


Lp.

Ruchy
Ocena (0-10)

Uwagi

1

A

X
C

Wjazd kłusem roboczym.

Zatrzymanie. Ukłon. Kłusem roboczym.

W prawo.


1x

2

BEB

Koło w prawo o średnicy 20 m.


1x

3

KXM

M

Kłus pośredni (anglezowany).

Kłus roboczy.


1x

4

EBE

Koło w lewo o średnicy 20 m.


1x

5

A

Zatrzymanie, nieruchomość

5 sek., ruszyć stępem pośrednim.


1x

6

FXH

H

Stęp pośredni.

Stęp roboczy.


1x

7

C

M

Kłus roboczy.

Galop roboczy z prawej nogi.


1x

8

BEB

Koło w prawo o średnicy 20 m.


1x

9

KX

X

XM

M

Zmiana kierunku galopem roboczym.

Przejście do kłusa roboczego.

Kłus roboczy.

Galop roboczy z lewej nogi.


1x

10

EBE

Koło w lewo o średnicy 20 m.


1x

11

FX

X

XHCM

Zmiana kierunku galopem roboczym.

Przejście do kłusa roboczego.

Kłus roboczy.


1x

12

MXK

K

Kłus pośredni (anglezowany).

Kłus roboczy.


1x

13

A

X

Na linie środkową.

Zatrzymanie, ukłon.


1x

Opuścić czworobok na długiej wodzy.

(max.: 130 pkt) RAZEM:


OCENY OGÓLNE

Lp.

Kryterium oceny

Ocena

Uwagi

1

Chody (swoboda i regularność).


1x

2

Impuls (dążność do ruchu naprzód, elastyczność kroków, rozluźnienie grzbietu, zaangażowanie zadu)


1x

3

Posłuszeństwo (uwaga i zaufanie, harmonia, lekkość i łatwość wykonania, przyjęcie kiełzna i lekkość przodu).



1x

4

Postawa i dosiad jeźdźca. Poprawność i skuteczność użycia pomocy.



1x

(max.: 40 pkt) RAZEM:



WYNIK


Pkt w programie „+”


Pomyłki „-”


Wynik końcowy



Pomyłki:

I pomyłka – minus 2 pkt,

II pomyłka – minus 4 pkt,

III pomyłka – eliminacja!


W kłusie obowiązuje dosiad ćwiczebny chyba, że zaznaczono inaczej.

Opuszczenie czworoboku w trakcie trwania programu – eliminacja!



.........................................

podpis Sędziego









PRÓBA SKOKÓW PRZEZ PRZESZKODY

W próbie można zdobyć maksymalnie 100 pkt. bonifikacyjnych.


  1.  
    •  
      1.  
        1. Próba skoków przez przeszkody rozgrywana jest na zasadzie konkursu dokładności bez rozgrywki.

        2. Warunki próby:

  • Wysokość przeszkód do 100 cm.

  • Szerokość przeszkód: rów (do 100 cm), okser (do 110 cm), triplebar (do 130 cm).

  • Tempo w m/min: 325-350.

  • Liczba przeszkód: 10 (w tym jeden szereg złożony z dwóch członów traktowany, jako jedna przeszkoda).

  • Liczba skoków: 11.

  1.  
    •  
      1.  
        1. Punkty bonifikacyjne:

Za każdą prawidłowo pokonaną przeszkodę zawodnik uzyskuje 10 pkt. bonifikacyjnych.

  1.  
    •  
      1.  
        1. Punkty karne (odejmowane od sumy punktów zdobytych w próbie):

  • Zrzutka - 4 pkt. karne.

  • Pierwsze wyłamanie – 4 pkt. karne.

  • Drugie wyłamanie – 8 pkt. karnych.

  • Trzecie wyłamanie – eliminacja.

  • Upadek jeźdźca z konia – eliminacja.

  • Upadek konia i jeźdźca – eliminacja.

  • Przekroczenie normy czasu - 0,4 pkt. karnego za każdą rozpoczętą sekundę.

  • Podwójne przekroczenie normy czasu – eliminacja.







PRÓBA TERENOWA

W próbie można zdobyć maksymalnie w zależności od liczby przeszkód, od 100-150 pkt. bonifikacyjnych.


  1. Próba terenowa odpowiada poziomem klasie L WKKW.

  2. Wysokość i szerokość przeszkód odpowiada tym, określonym dla klasy.

  3. Warunki próby:

  • Wysokość przeszkód do 100 cm.

  • Dystans: 1600-2500 m.

  • Tempo w m/min: 450-500.

  • Liczba skoków: 10-15.

  1. Punkty bonifikacyjne:

Za każdą prawidłowo pokonaną przeszkodę zawodnik uzyskuje 10 pkt. bonifikacyjnych.

  1. Punkty karne (odejmowane od sumy punktów zdobytych w próbie):

  • Pierwsze wyłamanie – 10 pkt. karnych.

  • Drugie wyłamanie – 20 pkt. karnych.

  • Trzecie wyłamanie – eliminacja.

  • Upadek z konia – eliminacja.

  • Upadek konia i jeźdźca – eliminacja.

  • Przekroczenie normy czasu - 0,4 pkt. karnego za każdą rozpoczętą sekundę.

  • Przyjechanie przed normą czasu – do 30 sekund nie jest karane.

  • Przyjechanie przed normą czasu – wcześniej niż 30 sekund – za każdą rozpoczętą sekundę 1 pkt. karny.

  • Podwójne przekroczenie normy czasu – eliminacja.







PRÓBA SKOKOWO-TERENOWA

W próbie można zdobyć maksymalnie w zależności od liczby przeszkód, od 100-150 pkt. bonifikacyjnych.


1. Próba skokowo-terenowa odpowiada poziomem klasie L WKKW z modyfikacją.

2. Wysokość i szerokość przeszkód odpowiada tym, określonym dla klasy.

3. Minimalnie trzy, a maksymalnie połowę przeszkód w próbie, powinny stanowić przeszkody parkurowe na trasie przebiegu próby.

4. Warunki próby:

  • Wysokość przeszkód do 100 cm.

  • Dystans: 1600-2500 m.

  • Tempo w m/min: 450-500.

  • Liczba skoków: 10-15.

5. Punkty bonifikacyjne: za każdą prawidłowo pokonaną przeszkodę zawodnik uzyskuje 10 pkt. bonifikacyjnych.

6. Punkty karne (odejmowane od sumy punktów zdobytych w próbie):

  • Zrzutka na przeszkodzie parkurowej - 4 pkt. karne.

  • Pierwsze wyłamanie – 10 pkt. karnych.

  • Drugie wyłamanie – 20 pkt. karnych.

  • Trzecie wyłamanie – eliminacja.

  • Upadek z konia – eliminacja.

  • Upadek konia i jeźdźca – eliminacja.

  • Przekroczenie normy czasu - 0,4 pkt. karnego za każdą rozpoczętą sekundę.

  • Przyjechanie przed normą czasu – do 30 sekund nie jest karane.

  • Przyjechanie przed normą czasu – wcześniej niż 30 sekund – za każdą rozpoczętą sekundę 1 pkt. karny.

  • Podwójne przekroczenie normy czasu – eliminacja.



PRÓBA STRZELANIA Z BRONI KRÓTKIEJ

W próbie można zdobyć maksymalnie w 100 pkt. bonifikacyjnych.


1. Dystans: 15 m.

2. Cel: figura bojowa 23p.

3. Broń: pistolet bocznego zapłonu kaliber 0,22 LR.

4. Postawa: stojąca, swobodna (dopuszczalne strzelanie oburącz).

5. Liczba strzałów:

  • 3 strzały próbne niepunktowane,

  • 10 strzałów premiowanych, każdy za 10 pkt. bonifikacyjnych.

6. Lokalizacja: strzelnica kryta.




















PRÓBA STRZELANIA Z BRONI DŁUGIEJ

W próbie można zdobyć maksymalnie w 100 pkt. bonifikacyjnych.


1. Dystans: 50 m.

2. Cel: figura bojowa 23p.

3. Broń: karabin bocznego zapłonu kaliber 0,22 LR.

4. Postawa: leżąca z podparciem.

5. Liczba strzałów:

  • 3 strzały próbne niepunktowane,

  • 10 strzałów premiowanych, każdy za 10 pkt. bonifikacyjnych.

6. Lokalizacja: strzelnica kryta.



















OCENA WYGLĄDU JEŹDŹCA, KONIA I RZĘDU

W próbie można zdobyć maksymalnie 60 pkt. bonifikacyjnych.


1. Ocenie podlegają następujące elementy:

  • Poprawność troczenia i dopasowanie rzędu (max. 15 pkt).

  • Schludność i poprawność noszenie umundurowania (max. 15 pkt).

  • Postawa, ogólny wygląd i zachowanie zawodnika (max. 15 pkt).

  • Pielęgnacja i wygląd konia (max. 15 pkt).























WŁADANIE LANCĄ

W próbie można zdobyć maksymalnie 150 pkt. bonifikacyjnych.


1. Warunki próby:

  • Dystans: ok. 200 m.

  • Tempo w m/min: 400.

  • Norma czasu: 30 s.

2. Punkty bonifikacyjne:

  • Trafienie pozornika – 15 pkt.

  • Zebranie pierścienia – 15 pkt.

  • Zrzucenie pierścienia – 5 pkt.

3. Punkty karne (odejmowane od sumy punktów zdobytych w próbie):

  • Tor pokonuje się w galopie bez możliwości powtórnego wykonania opuszczonego elementu. Przejście do chodu niższego w trakcie wykonywania elementu powoduje nie zaliczenie punktów z tego elementu.

  • Przekroczenie normy czasu - 0,4 pkt. karnego za każdą rozpoczętą sekundę.

  • Upadek z konia – eliminacja.

  • Upadek konia i jeźdźca – eliminacja.

  • Podwójne przekroczenie normy czasu – eliminacja.

  • Przyjechanie przed normą czasu nie jest karane.


4. Tor z kolejnością pozorników (max. 150 pkt):

1. z lewej strony konia w dół (czynne) – 15 pkt.

2. z prawej strony konia w dół (czynne) – 15 pkt.

3. z prawej strony konia w dół (bierne) – 15 pkt.

4. w lewo przód (sekwencja poznańska) – 15 pkt.

5. uderzenie tylcem w prawo w przód (sekwencja poznańska) – 15 pkt.

6. w prawo przód (wiszący manekin) – 15 pkt.

7. z prawej strony konia (bierne) – 15 pkt.

8. w lewo przód (pierścień) – 15 pkt.

9. w prawo przód (pierścień) – 15 pkt.

10. z prawej strony konia (czynne) – 15 pkt.


WŁADANIE SZABLĄ

W próbie można zdobyć maksymalnie 150 pkt. bonifikacyjnych.


1. Warunki próby:

  • Dystans: ok. 200 m.

  • Tempo w m/min: 400.

  • Norma czasu: 30 s.

2. Punkty bonifikacyjne:

  • Ścięcie łozy – 15 pkt.

  • Złamanie łozy – 5 pkt.

  • Zebranie pierścienia – 15 pkt.

  • Zrzucenie pierścienia – 5 pkt.

  • Trafienie manekina – 15 pkt.

3. Punkty karne (odejmowane od sumy punktów zdobytych w próbie):

  • Tor pokonuje się w galopie bez możliwości powtórnego wykonania opuszczonego elementu. Przejście do chodu niższego w trakcie wykonywania elementu powoduje nie zaliczenie punktów z tego elementu.

  • Przekroczenie normy czasu - 0,4 pkt. karnego za każdą rozpoczętą sekundę.

  • Upadek z konia – eliminacja.

  • Upadek konia i jeźdźca – eliminacja.

  • Podwójne przekroczenie normy czasu – eliminacja.

  • Przyjechanie przed normą czasu nie jest karane.


4. Tor z kolejnością pozorników (max. 150 pkt):

1. cięcie z góry – 15 pkt.

2. cięcie w prawo (gomuła) – 15 pkt.

3. pierścień z lewej– 15 pkt.

4. pierścień z prawej– 15 pkt.

5. cięcie z góry (strona lewa) – 15 pkt.

6. pchnięcie w lewo (wiszący manekin) – 15 pkt.

7. cięcie z góry (strona prawa) – 15 pkt.

8. cięcie z dołu (strona prawa) – 15 pkt.

9. pierścień z lewej– 15 pkt.

10. pierścień z lewej– 15 pkt.

 


Polityka cookies
0.742