konie,
Home
05 | 07 | 2024
REKLAMA
Menu:
REKLAMA
Działy
REKLAMA1
REKLAMA
Polecamy:
REKLAMA

Nowe otwarcie w Polskim Związku Jeździeckim Drukuj Email

Prestiżowe, niezwykle widowiskowe i niestety nieco zapomniane. Przywrócenie jeździectwu – polskiej dyscyplinie narodowej – należytej uwagi i rangi jest jednym z celów nowo powołanego zarządu Polskiego Związku Jeździeckiego. Wraz z wyborem nowych władz, opracowaniem nowej strategii i zmianą logo, PZJ chce stać się synonimem „polskiego jeździectwa” i integratorem polskiej hippiki, inspirując jednocześnie rozwój jeździectwa w Polsce.
Od początku 2013 r. funkcję Prezesa Zarządu Polskiego Związku Jeździeckiego objął Łukasz Abgarowicz – wieloletni poseł na Sejm RP, obecnie Senator. Łukasz Abgarowicz jest absolwentem Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Po ukończeniu studiów przez wiele lat pracował w Państwowych Torach Wyścigów Konnych m.in. jako trener koni wyścigowych. Na stanowisku Prezesa Zarządu PZJ będzie odpowiedzialny za zreformowanie Związku, zarządzanie pracami administracyjnymi i popularyzację jeździectwa w Polsce.
– Jeździectwo to nasza naturalna dyscyplina sportowa, o czym najlepiej świadczy stare przysłowie „Lach bez konia, jak ciało bez duszy”. Polski charakter potrzebuje wolności i niezależności, jaką daje jazda konna. To prestiżowy sport, w którym będziemy zwyciężać, ale także doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu, dający możliwość wychowywania świadomych i odpowiedzialnych młodych ludzi – mówi Łukasz Abgarowicz, Prezes Zarządu Polskiego Związku Jeździeckiego. – PZJ czeka ogromna transformacja.

Już uruchomiliśmy prace mające na celu uporządkowanie procedur oraz usprawnienie i unowocześnienie działalności Związku. Zależy nam na tym, aby PZJ wszedł w rok 2014, jako organizacja sprawnie i przejrzyście działająca, zdolna do realizacji ambitnych planów oraz pozyskiwania na ich realizację środków finansowych ze strony poważnych partnerów biznesowych. Planujemy stać się synonimem „polskiego jeździectwa” i integratorem polskiej hippiki – dodaje Prezes Łukasz Abgarowicz.
Obecnie w Polsce konno jeździ ok. 150 tys. osób, a każdego roku przybywają kolejne tysiące entuzjastów tego sportu. W Polskim Związku Jeździeckim zarejestrowanych jest około 4 000 jeźdźców licencjonowanych, uprawiających jeździectwo wyczynowe i ponad 25 000 jeźdźców jeszcze bez licencji. Wszyscy zrzeszeni są w 327 klubach i sekcjach, należących do 16 Wojewódzkich Związków Jeździeckich. Sport ten uprawiać można w ponad 1 000 stajni i ośrodków na terenie całego kraju. W bazie PZJ-u zarejestrowanych jest ponad 20 000 osób, które czynnie, w profesjonalny sposób uczestniczą w organizacji jeździeckiego współzawodnictwa sportowego w Polsce. W grupie tej znajdują się m.in. sędziowie, gospodarze toru, delegaci techniczni, posiadacze odznak, lekarze weterynarii, szkoleniowcy, właściciele i hodowcy.
Władze PZJ rozpoczęły już prace nad rozwojem jeździectwa powszechnego (masowego) i określeniem roli PZJ w tym procesie. Kompleksowa strategia rozwoju PZJ obejmuje szeroką promocję jeździectwa m.in. poprzez szereg programów dedykowanych polskiemu społeczeństwu, których celem jest popularyzacja tej dyscypliny oraz ułatwienie dostępu do niej w Polsce. W strategii uwzględnione zostały także liczne działania mające na celu budowę wizerunku i promocję PZJ m.in. poprzez przygotowanie pakietów sponsorskich i pozyskanie partnerów strategicznych. Podczas Cavaliady, która odbyła 9 marca 2013 r. na Torwarze w Warszawie zaprezentowane zostało nowe logo Polskiego Związku Jeździeckiego.
– Nowe logo przedstawia literę „P” stylizowaną na głowę konia, a jednocześnie subtelnie nawiązującą do kształtu serca. Chcemy, aby znak ten symbolizował rozpoczynający się proces integracji ogromnej grupy ludzi, którzy „mają konie w sercu”, oraz pozytywne zmiany w związku i otwarcie na wielką grupę jeźdźców-amatorów. Marka PZJ będzie jednym z elementów, które pomogą aktywizować społeczeństwo wokół idei jeździectwa. Aby odpowiedzieć na potrzeby współczesnego odbiorcy musimy z jednej strony nawiązywać do tradycji i podkreślać wieloletnią historię Związku oraz jeździectwa w Polsce, z drugiej zaś strony – chcemy pokazać, że jesteśmy organizacją nowoczesną, otwartą na zmiany i z optymizmem patrzącą w przyszłość. Dotychczasowy znak stanie się od tej pory tradycyjnym herbem PZJ, stosowanym w wyjątkowych sytuacjach, gdy niezbędny będzie symbol nieprzerwanej tradycji, ciągłości i dobrego stylu – mówi Rafał Wawrzyniak, Wiceprezes Zarządu Polskiego Związku Jeździeckiego ds. Marketingu.              
Polski Związek Jeździecki zaplanował również szereg aktywności regulujących wszelkie kwestie związane z jeździectwem w Polsce. Związek weźmie na siebie odpowiedzialność za uporządkowanie i racjonalizację przepisów i regulaminów normujących rywalizację sportową w jeździectwie. Zreformuje tworzenie i prowadzenie kalendarza zawodów, trybu wyłaniania organizatorów imprez jeździeckich oraz określenie warunków zawierania umów. Związek będzie także odpowiedzialny za wprowadzenie systemu szkolenia kadr instruktorskich i trenerskich, zmiany w systemie nadawania odznak jeździeckich oraz opracowanie nowego systemu certyfikacji ośrodków jeździeckich. Jednym z celów na 2013 r. jest także opracowanie podziału zadań, wzajemnych relacji i zasad współpracy pomiędzy Polskim Związkiem Jeździeckim oraz Wojewódzkimi Związkami Jeździeckimi.

 
Komentarze (4) Komenatrze zostały zamknięte
Pozory?
1 Czwartek, 21 Marzec 2013 00:53
gsfgdhdfghd
W wielu firmach przy zmianach zaczyna się od zmiany loga - bo to najprostsze i to widać. Często to jedynie markowanie i jest to koniec zmian.
serce
2 Czwartek, 21 Marzec 2013 07:53
opcja
Tyle że to wyglada na złamane serce i to wcale nie subtelnie. echhhhhhhhhhh
lanie wody
3 Czwartek, 21 Marzec 2013 09:59
michał2#
Potok słów, sezon jeździecki coraz bliżej a to tylko obietnice, a jeździectwo powszechne jedyne co dostaje od związku to nowe opłaty i piętrzenie trudności jak tama na rzece, ładnie wygląda jak nowy wizerunek PZj i nic więcej,ułatwianie dostępu to jest zniesienie biurokratycznych regulacji mechanizmów barierowych, to jest droga do rozwoju a nie wizerunek
logo
4 Sobota, 23 Marzec 2013 21:48
mia rapi
To logo to rozpacz. Brzydota. Początek zmian /nowe logo / - do bani. Ciekawe kto i ile na tym zarobił? Dowiemy się ? Jeśli jedną z obietnic jest transparentność -to proszę o odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie: kto wybrał tą brzydotę. W jakim trybie? Dziękuję za odpowiedź.


Polityka cookies
0.265